Orgasm fotbalistic pe Etihad

Monaco's Radamel Falcao scores his side's first goal during the Champions League round of 16 first leg soccer match between Manchester City and Monaco at the Etihad Stadium in Manchester, England, Tuesday Feb. 21, 2017. (AP Photo/Dave Thompson)

Poate e puțin vulgar cuvântul din titlu, dar cred că așa au simțit majoritatea iubitorilor de fotbal. Am văzut pe Etihad o adevărată propagandă făcută fotbalului spectacol. Un spectacol fotbalistic cum rar mi-a fost dat să văd în ultimii ani. E adevărat că au fost multe greșeli individuale, multe greșeli de marcaj, fundași visători, dar apetitul ofensiv al celor două formații nu poate fi pus la îndoială.

Cu siguranță o să se găsească mulți critici, persoane care consideră că o partidă cu multe goluri scoate în evidență multe slăbiciuni. Total de acord, dar mă întreb ce ar fi fotbalul fără goluri, fără greșeli, fără partide ca cea dintre City și Monaco. Personal prefer să văd asemenea spectacol în dauna unei partide cum a fost spre exemplu acea finală din 2003 dintre Milan și Juventus decisă la penalty-uri. În urma acelei partide nu mi-a rămas nicio amintire, însă cu siguranță de thriller-ul de aseară o să îmi amintesc mulți ani de acum înainte. Acestea sunt partidele care îți rămân în memorie o viață întreagă, partide pentru care te-ai îndrăgostit de fotbal. Guardiola și Jardim au jucat totul pe cartea atacului, iar spectacolul a fost garantat. Poate oaspeții au ieșit puțin șifonați, dar aș fi în stare să pariez că dacă s-ar rejuca partida, am avea parte de același scenariu.

Legat de partida în sine, cred că principalul merit pentru spectacolul rezultat îl are echipa din Principat. Dacă City avea în față vreun autobuz, vreun Mourinho, Mancini sau Simeone, nu cred că vedeam mai mult de două, maixm trei goluri. Nu cred că aveam parte de asemenea spectacol. Cel mai probabil echipa lui Guardiola ar fi avut o posesie zdrobitoare, plimba mingea în jurul careului, iar la final spaniolul era acuzat că are un stil de joc plictisitor. Aseară s-a dovedit încă odată că e necesar ca ambele echipe să joace fotbal pentru a avea parte de o confruntare atractivă, că nu Guardiola e singurul responasabil pentru partidele plictisitoare, iar din acest punct de vedere Monaco s-a ridicat din plin la nivelul jocului. E adevărat că jucând așa a riscat, dar elevii lui Jardim erau la un pas să plece de pe Etihad cu un rezultat mare. Rămân la părerea că fără imensa gafă a lui Subasic, Monaco ar fi putut obține un rezultat de egalitate. Am impresia că din acel moment s-a rupt jocul, iar forța mentală a făcut diferența. Au mai fost gafele apărătorilor care au contribuit din plin la această înfrângere, iar aici mă refer mai ales la cele de la fazele fixe. Am văzut la golul de 3-2 al lui Aguero un Sidibe visător, care nu a făcut niciun fel de marcaj adversarului său, acest reluând nestingherit mingea în plasă. Am văzut o întreagă apărare adormită la golul lui Stones, iar exemplele în care fundașii lui Jardim au fost total depășiți pot continua. La fel s-a întâmplat și de partea cealaltă, unde Otamendi și Stones au fost în nenumărate rânduri total depășiți. Și când te gândești că pe Stones s-au dat 60 de milioane…Dacă ar fi să mă refer la jocul lui City și mai ales la prestația liniei defensive, am mari dubii că Pep se poate bate pentru trofeul UCL în acest sezon. Nu cred că având în față o echipă precum Juventus, PSG sau Real M, cetățenii ar fi putut marca atât de ușor. Ma îndoiesc de faptul că în fața lui Chiellini sau Bonucci, Varane sau Ramos, atacanții lui Pep aveau parte de asemenea cadouri. Recunosc faptul că mi-a părut rău pentru Monaco, mi-ar fi plăcut să se încheie egal acest regal fotbalistic sau în cel mai rău caz maxim la un gol diferență, iar asta pentru a avea un retur de foc.

Sunt de părere că trebuie să ne bucurăm de ce am văzut aseară, de festivalul de goluri și să sperăm că fotbalul spectacol va reveni pe terenul de fotbal. Am văzut că și în cealaltă confruntare a serii, echipele au fost generoase, marcându-se 6 goluri într-un Leverkusen-Atletico 2-4. La urma urmei acest tip de joc atrage, acest tip de joc încântă suporterii, umple tribunele și aduce milioanele de telespectatori în fața televizoarelor.

Leave a Reply

