Gheorghe Hagi și partidele care i-au schimbat viața

hagi

În ultimul număr al revistei FourFourTwo, una din pagini îi este dedicată celui mai bun fotbalist român, Gheorghe Hagi. Subiectul abordat este legat de partidele despre care spune “regele” că i-au marcat cariera. Vă invit să vedem împreună despre ce partide este vorba, cu mențiunea că sunt patru la număr.

Steaua București – Dinamo Kiev 1-0, 24 februarie 1987, Supercupa Europei.

“Partida care m-a ajutat să îmi fac un nume în Europa. Aveam 22 de ani și am marcat golul victoriei în primul meci pentru Steaua după transferul de la Sportul Studențesc. Steaua câștigase CCE, așa că a fost un vis devenit realitate să debutez într-o partidă de asemenea importanță. După acel gol am fost inclus pe o listă a celor mai promițători 3 tineri fotbaliști. Acum lumea știa cine sunt.”

24-februarie-1897-ziua-in-care-steaua-cucerea-a-doua-cupa-europeana-din-palmares-video-golul-lui-hagiBrazilia – Rest of the World 1-2, 31 octombrie 1990, meci amical.

“A fost o partidă dedicată lui Pele cu ocazia împlinirii a 50 de ani. Fusesem invitat să joc pentru “Restul Lumii”. Echipa noastră avea de executat o lovitură liberă, iar în jurul balonului erau numai jucători de top, dar am avut șansa ca eu să șutez și astfel “baiatul din România a marcat”. Iubesc acel gol, rămâne una dintre cele mai frumoase amintiri din carieră.”

Real Madrid – Osasuna 5-2, 12 ianuarie 1992, La Liga.

“Am avut o prestație foarte bună, reușind să înscriu un gol de la mijlocul terenului. De altfel am mai reușit asemenea execuții și pentru Barcelona sau Galata. Împotriva Osasunei am mai înscris odată, însă nu la fel de spectaculos, din păcate”.

România – Columbia 3-1, 18 iunie 1994, World Cup

“Am făcut parte dintr-o fantastică echipă națională a României și am făcut un meci bun împotriva Columbiei. Am marcat un gol de lângă marginea terenului și mi-am ajutat colegii să mai înscrie de două ori. Ca un număr 10 am visat la asta. Dacă finala cu Dinamo Kiev m-a făcut cunoscut în Europa, acel meci cu Columbia m-a făcut cunoscut în întreaga lume”.

Sursă: FourFourTwo

Leave a Reply

