Interviu: Carlo Ancelotti în World Soccer

 

carlo

Așa cum spuneam în articolul de aici, prezentăm astăzi un nou interviu de calitate, apărut în ultimul număr al revistei World Soccer. Cel intervievat este actualul tehnician al nemțilot de la Bayern Munchen, italianul Carlo Ancelotti. Un caracter deosebit, un antrenor cu trei UCL câștigate, Don Carlo a răspuns întrebărilor despre Bayern Munchen, Real Madrid sau Pep Guardiola.. Să vedem ce a ieșit:

Juup Heynckes a condus-o pe Bayern către triplă. Pep Guardiola a reușit de două ori dubla și a câștigat de trei ori titlul în Bundesliga. Ce poate reuși Ancelotti?

Cred că voi putea răspunde la finalul sezonului. Deocamdată mă concentrez să construiesc peste munca fantastică depusă de Guardiola. Urmăresc să mențin echipa la un nivel ridicat și să transmit jucătorilor ideile mele despre joc. Apoi vom vedea ce se va întâmpla.

După venirea la Bayern ați lăudat calitatea echipei. E cea mai bună cu care ati lucrat?

E greu de făcut o comparație, am avut jucători de mare calitate și în alte părți. Mă bucur că am șansa de a antrena Bayern, o echipă puternică în fiecare compartiment.

La Bayern aveți calitate individuală din abundență…

De asta nu am de gând să schimb mult din ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani. Jucătorii de aici au calitatea și experiența de a ține posesia și a controla partida. Ceea ce au învățat de la Guardiola e semnificativ. Totuși, noi vom încerca să jucăm puțin mai vertical când avem posibilitatea, dar nu va fi o revoluție, o schimbare majoră. Caracteristicile jucătorilor de la Bayern se pretează pe fotbalul ofensiv.

O să folosiți sistemul rotației sau o să procedați ca și la Real, bazându-vă pe 14-15 jucători?

Planul meu este să folosesc rotația, mai ales în mijlocul sezonului când o să fie foarte multe partide și nu aș vrea să-i obosesc pe băieți. Fără rotație cei din primul XI ar fi obosiți spre finalul sezonului, în timp ce reztul ar fi nemulțumiți. SIstemul rotației i-ar menține pe toți extrem de motivați.

Vă cunoașteți cel mai puternic XI de start?

Din păcate nu am XI perfect. Dacă ar fi fost așa, nu aveam probleme cu selecția celor unsprezece, dar am 20 de jucători care pot evolua la orice club din Europa. Din păcate pot aleg doar 11.

Guardiola obișnuia să folosească compatrioți spanioli, ca de exemplu Alonso, Bernat sau Thiago. Dvs ati vrea să aduceți italieni la echipă?

Dacă s-ar oferi o bună oportunitate de a cumpăra un jucător italian de calitate, de ce nu? Dar asta nu înseamnă că aș vrea să adoptez la Bayern un stil italian.

Sistemul cu 3 fundași este o opțiune?

Nu sunt fixat doar pe un singur sistem, însă este foarte complicat să acoperi întreg terenul folosind sistemul cu 3 fundași. E mai bine cu 4 oameni în defensivă.

Cu doi ani în urmă, Realul dvs. a câștigat cu 5-0 la general dubla din semifinalele UCL cu Bayern. Înainte de meci le-ați spus jucătorilor să-i lase pe cei de la Bayern sa aibă mingea, să-i lase să joace, iar apoi să loviți pe contraatac? A fost așa de simplu?

Nu a fost chiar atât de simplu. Știam că e imposibil să oprim Bayern-ul de atunci să aibă posesia, iar când ceva e imposibil, trebuie găsită altă soluție. Ei puteau avea mingea, dar noi ne-am apărat foarte bine și am avut niște jucători fantastici care au putut face diferența pe contraatac.

Se întâmplă să fiți comparat cu Guardiola. Se poate ajunge în punctul în care nu mai vreți să auziți acest nume?

Pep este un bun prieten al meu. Nu e nicio problemă. Numele lui este pomenit mereu pentru că este unul dintre cei mai buni antrenori din lume. Am un respect deosebit pentru el.

Când deveniți furios pe parcursul unui meci?

Încep să strig când cineva nu e atent, când văd lipsă de concentrare. Ca și regulă, tind să critic mai mult aspectele mentale decât cele tehnice. Am fost și eu jucător, știu că se pot face erori, dar mentalitatea și profesionalismul se poate controla.

Care este pentru dvs. partea cea mai importantă a unui astfel de profesionalism?

Vreau ca jucătorii mei să fie responsabili. Acest lucru este absolut vital. De la 9 la 16 îi pot supraveghea pe terenul de antrenament, dar dincolo de asta e viața privată a jucătorului, pe care nu o pot controla. Nici nu aș vrea, nu sunt polițist. Vreau să creez o relație bună cu jucătorii mei, dar niciodată să-i controlez.

Cristiano Ronaldo e starul celor de la Real, la fel Messi la Barcelona. Cine este la Bayern numărul unu?

Aici starul este clubul. Bayern este un club stabil și de succes. Toți jucătorii de aici simt ceva special când își pun tricoul. Standardele clubului sunt mai presus de oreice și există jucători fantastici care practic s-au născut aici.

Este acesta un avantaj?

Uitați-vă la marele Milan, unde Maldini, Baresi, Costacurta sau Evani au fost cu tpții acolo de tineri. Sau generația lui Xavi la Barcelona. Același proces are loc și la Bayern acum. Este foarte important să ai jucători care fac drumul de la academie spre echipa mare.

Sursa: World Soccer

 

Leave a Reply

