Concluzii dupa EURO 2016

euro

La capatul unui european, care pe mine personal m-a dezamagit, am incercat sa trag cateva concluzii:

  1. Pentru mine, care am vazut primul european in 1992, acest turneu final a fost unul modest, fara sa vad vreo echipa care sa ma dea pe spate, sa se ridice dintre celelalte si sa ne arate ca merita sa fie numita “Regina Europei”.
  2. Titlul castigat de Portugalia poate fi considerat nemeritat de unii si meritat de altii, depinde din ce unghi privim. Multa lume spune ca a reusit sa iasa din grupe doar cu 3 rezultate de egalitate, iar apoi in fazele eliminatorii a reusit o singura victorie dupa 90 de minute, ceea ce inseamna o singura partida castigata din 7 disputate. In acelasi timp uitam ca a castigat acest turneu fara sa fie invinsa, ceea ce nu e putin lucru, iar din acest punct de vedere a fost cea mai buna echipa a turneului.
  3. Desi una peste alta pare o castigatoare meritorie, Portugalia este dupa umila mea parere cea mai urata echipa la concurenta cu cea a Greciei, care a ridicat trofeul european deasupra capului. Dovada stau cele partidele disputate impotriva Croatiei si Poloniei, considerate de multi cele mai urate de la EURO 2016.
  4. In opinia mea Portugalia nu a insemnat Ronaldo cum spun unii, ci Fernando Santos, el fiind principalul artizan al triumfului lusitan. Cand termini un turneu fara infrangere, avand un lot inferior Germaniei, Spaniei sau Frantei, atunci antrenorul are cel mai mare merit.
  5. Pepe se pare ca a fost cel mai bun fundas central de la acest european, ceea ce ma face sa imi pun mari semne de intrebare in legatura cu forta ofensiva a echipelor prezente pe iarba din Franta.
  6. Lipsa de daruire este un alt aspect care mi-a sarit in ochi. Cu exceptia Italiei, a Islandei si poate a Tarii Galilor nu am vazut alta nationala care sa dea totul, nu am vazut jucatori sa joace cu aceeasi ardoare cu care o fac la echipele de club. Sa fie de vina oboseala adunata de-a lungul sezonului sau banii castigati la club ii face mai nepasatori cand imbraca tricoul nationalei?
  7. Multi credeau ca Anghel Iordanescu a fost cel mai slab antrenor de la EURO. Eu cred ca are o concurenta serioasa daca ne uitma putin la Wilmots, Hodgson sau de ce nu chiar Deschamps.
  8. Am vazut in ultimele zile stirea bomba cum ca Manchester United ar oferi 120 de milioane de euro in schimbul lui Paul Pogba. Cred ca dupa acest european i-a scazut dramatic cota, iar dupa finala de aseara posibil sa se fi injumatatit.
  9.  Dupa ce am vazut acest turneu final, astept cu nerabdare sa inceapa campionatele nationale, partidele din Premier League, Bundesliga, La Liga, Serie A sau Ligue 1, fiind mult peste ce ne-a oferit sportul rege in ultima luna.

 

Leave a Reply

